Logga in Varukorg
Menu

Ångerrätt/Öppet köp

Som konsument har du rätt att häva beställningen innan varan är utskickad av oss. Dessutom har du full ångerrätt (bytes/returrätt) 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i originalförpackning.

För att undvika extra kostnader vid retur av paket från utlandet, kontakta kundservice för instruktioner.

Retur

Vid retur av varan rekommenderar vi att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset.

Instruktioner för retur av varan

  1. Kontakta vår kundservice på e-post kundservice@kazo.se. Här får du uppge ordernummer, namn och adress.
  2. Tänk på att du ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial.
  3. Godset bör försäkras och skickas som spårbar sändning
  4. Märk emballaget som ömtålig/fragile.
  5. Återsänd till följande adress:
    Kazo Tableware Sweden
    Törnbergsvägen 5
    19248 Sollentuna

Observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott.

Återbetalning

Så fort returen är mottagen, kontrollerad och godkänd kommer det bankkort som användes för betalning av produkten att krediteras.

Reklamation

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera att de överensstämmer med de varor som du har beställt. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta kundservice per e-post kundservice@kazo.se.

För reklamationer som gäller defekter eller leveranser som inte har anlänt, var vänlig kontakta kundservice på e-post kundservice@kazo.se.

För att kunna hantera produktreklamationer på ett effektivt sätt måste alltid digitala bilder på skadan bifogas vid mailkontakt. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar Kazo Tableware frakten. Packa väl i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial, bifoga beskrivning av felaktigheten och återsänd till följande adress:

Kazo Tableware Sweden
Törnbergsvägen 5
19248 Sollentuna

Skulle en reklamerad vara inte finnas i lager så levererar vi den så fort den åter finns i lager. Vi reserverar oss för slutförsäljning.